Změňte vše co vám nesedí
Nákup karavanu byla zásadní životní změna. S rodinou jsme obohatili nejen naše cestování, ale významě posunuli přístup k životu. Zahazujeme věci které nás nebaví a soustředíme se na to co nás těší.
Postřehy z prvního výletu karavanem
Předpremiérou prvního výletu byla cesta do Zlína, kde jsme v kempu Pahrbek otestovali jak vůbec bude probíhat delší cesta s karavanem a taky, co vše nám bude chybět při delším pobytu. Nebylo to špatné, stačilo dokoupit dva metry hadice, kladivo a kleště. Vše ostatní jsme už měli.
Zlomový byl až první pořádný výlet. Vyrazili jsme pro jistotu pouze do Chorvatska, abychom v případě nečekané situace nebyli daleko od domova. Nic se však nepřihodilo a z výletu se stal opravdový life changer.
Camping Split a Panoráma
Na první opravdové cestě jsme prozkoumali zejména přínos a úskalí dlouhodobého opuštění republiky. Pojďte se s námi mrknout, jaké otazníky jsme zodpověděli.
1. Naše cíle
- cestovat jinak – mít čas na rodinu i práci
- dovolit si delší pobyt a tím intenzivnější zážitek
- dělám co mě baví a dostávám impulzy neokoukaného prostředí
- dělat věci jinak než mainstream a objevovat tak nové barvy života
- ostatně krásný příklad je Domověda: Jak jsem si vytvořila šťastný domov
- předat dál zážitky a poznatky, například článkem v časopisu Bel Mondo
2. Práce přes internet v zahraničí
Data nebyla žádný problém. Pro jistotu jsem se vybavil vhodným roamingovým tarifem (Vodafone Data Passport) se kterým měsíc pobytu vyšel na 1200,- za 4,6 GB dat bez ohledu na zemi v rámci Evropy*. Ale současně i MiFi řešením a následně v Chorvatsku SIM kartou T-Mobile se kterou vyšel 1 GB dat na 200,- Kč. Načež mě kolega Michal později upozornil, že ještě lepší nabídku máoperátor VIP, kde chtějí za 1 GB denně částku 34 Kč, tedy 1020 Kč za měsíc a 30 GB dat. Jakákoli z těchto variant vás vyjde levněji než zpoplatněná WiFi v kempu.
*) Země kde funguje Vodafone Passport: Andorra, Belgie, Bulharsko, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Francouzská Guayana, Chorvatsko, Gibraltar, Guadeloupe, Irsko, Island, Itálie, Jersey, Kypr, Lichtenštejnsko, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Maďarsko, Malta, Manský ostrov, Martinik, Monako, Německo, Nizozemí, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, San Marino, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Vatikán, Velká Británie.
3. Čistá voda
Další zjištění které jsme řešili v dalekých zemích byla čistá voda. U dětí jsme nechtěli riskovat a tak jsme jim veškerou vodu kupovali. Po návratu jsme však objevili čistící konvice, která odstraní z vody spoustu neduhů a nečistot. Je do ní třeba dokupovat filtr, ale vyjde to asi na 0,3 až 0,5 Kč na litr, což se mi zdá férové.
Dalším hezkým postřehem byl fakt, že jsme si lépe uvědomili kolik vody spotřebujeme. Třeba taková sprcha je opravdový žrout! Denně jsem plnil 40l nádobu a při koupání i více. V kempu se tak nezastavíte, pořád je co plnit nebo vylívat.
4. Další postřehy
- jel jsem bez řidičáku B+E raději přes Maďarsko
- 220V zásuvky v karavanu fungují jen pokud je karavan připojen v kempu k elektrice
- zvládl jsem 1x jógu a 1x běh po pláži
5. Mapa navštívených kempů
Toyota Hilux
Mnoho lidí vnímá změny jako riziko nebo hrozbu. Ale pravda je taková, že změny jsou nástrojem inovace (čili zlepšení) a proto bychom se jich měli obávat co nejméně. Život bude barevnější.
Mám tu ideální příklad. Ještě nedávno bych na BMW nedal dopustit, ale menší změny v prioritách tu fixaci zbořily. Takže mým šestým BMW se stala Toyota Hilux. A ne náhodou. Došel jsem k rozhodnutí, že jsem už klukům německým dal vydělat dost. Obchodní strategie prodat každý tišťák za desítky tisíc tomu lehce pomohla. A tak raději pomůžu opravit Fukušimu.
Proč jsem vybral Hilux
- pověst spolehlivosti značky Toyota
- konstrukčně velice jednoduché auto
- maximální váha přívěsu až 2,5 tuny
- minimum elektroniky — která je drahá na údržbu
- svého času nejprodávanější vozidlo v nejvíce zemích
- na nic si nehraje — form follows function
- potenciálně ideální auto do Afriky
Ostatně Hilux je nezničitelný
Reklamní videa také stojí za to
- Wild Boar Commercial 2011 (Australia)
- Unbreakable 2012 (Australia)
- The new Hilux 2012 – Fearless
- The Hilux – Get In Or Get Out Of The Way (Australia)
- Coconuts Commercial 2009
- Crumpy and Scotty Commercial 80’s
Prodejci Toyota
Když dva dělají totéž, není to totéž. Při cenovém průzkumu u Toyota distributorů jsem objevil propastné rozdíly jak v ceně tak v komunikaci se zákazníkem. Doporučuji proto tyto tři: Dajbych Plzeň, Oldřich Rypar a Euroauto Protech. Všichni umí pracovat s cenou. Bylo mi ctí s nimi jednat.